I miss Winter, I miss Snow



Jag är nog igentligen typ en av de få människor på denna jord som längtar efter Vinter och snöö nu när det är sommar. Fast igentligen så är de ju inte direkt sommar nu? De är dissigt och grått. Trååk är de!
Så helt konstigt kanske det inte är. Men saknar allt det vita. När till exempel solen lyser på och man är ute och åker puder eller när man sätter ett trick i big jump för första gången och glädjen bara sprudlar genom en. Det är något jag verkligen saknar på sommaren. För det finns iget som kan likna sig med det nu när det är sommar. Blir tomt utan det. Saknar vitern, saknar absolut mina skidor, mina twintips.

Undra vart det bär av till hösten. Ska jag åka till Malung och gå Freeride gymnasium där? Jag VILL verkligen det. Men mamma är ett hinder och hon säger hela tiden att det kostar mycket pengar. Och då känns det som jag blir en väldig börda för min familj genom att de måste stötta mig mycket ekonomiskt. Vilket kanske innebär att de får göra mindre roliga saker tillsammans. Vill jag att det ska va så bara för att jag ska ha få kul? Vet inte om jag vill det.¨

För jag tycker inte att det är ett problem att lämna Torsby, det ska nästan bli skönt. Slippa att känna sig utstött, slippa att må dåligt för att ja alltid sitter hemma och aldrig tränar, slippa mycket av det som jag inte tycker om här hemma. Jag trivs igentligen inte hur det är just nu. Men man får leva i den tron om att det alltid kommer bättre tider.
Min tid under högstadiet har inte varit direkt bra, har inte mått bra helt enkelt. Och det känns inte som det någonsin kommer ändras om jag inte flyttar. Så visst det är för skidorna jag vill flytta men det är även för att komma bort och träffa nya människor och komma till en helt ny miljö.

Jaja, livet går vidare och jag ÄLSKAR skidor och snöö hur dum jag igentligen är får ni avgöra :D
Aja, Don't Worry Be Happy

// SEO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0