Don't worry be happy!


Det var mitt "motto" när jag startade den här bloggen för ca ett halvår sedan? Nej faktiskt 4 månader och 11 dagar sedan.
Då visste jag inte vad som skulle hända med mig.
Jag visste inte om jag skulle få gå i Malung! Det var liksom det som stod i fokus och det var i princip det enda jag tänkte på hela sommaren!
Och nu när jag sitter här med facit i min hand så kan jag lätt säga att jag har valt rätt, för allt känns bara rätt! Jag mår bättre än på länge och jag behöver inte bry mig om så mycket som fanns hemma i Torsby som är och var jobbigt för mig.
För det var mycket som jag hållde inom mig i Torsby, mycket var det. Och det var så skönt att bara släppa det och komma till ett nytt liv.

Tror att det här som jag har gjort nu, tagit steget. Flyttat till Malung och skaffat ett nytt liv kommer påverka mig resten av mitt liv, eller rättare sagt! Jag vet att jag det kommer påverka mig. Man utvecklas ju så himla mycket som person och i sig själv när man blir, ja. Självständig?
Men en sak är ju klart, man saknar mycket i Torsby också! Vänner, Familj, Naturen, Byn, ja allt. Men, man kommer ju dit igen. Man kommer hem och får träffa vänner och se Torsby. Det är bara det att man har två ställen att bo på nu istället för som förut, bara "hemma".
Fast som ni vet så kommer alltid, Home will ve home. Fast nån gång måste man ju ta steget och gå ifrån hemma också, och det gjorde jag...

Slut på detta, jag skriver av mig ibland och ibland inte. Vet inte om det är direkt intressant men det är så jag känner.

//SEO

Kommentarer
Postat av: sofia

Hej Emma :) din blogg är så fin, blir värsta avundsjuk :$ Är du i Torsby något på höstlovet så man får se dig? var så längesen jag såg dig nu :O <3

2008-10-22 @ 17:51:35
URL: http://damdadidoo.blogg.se/
Postat av: Marie

Det låter som du har gjort ett bra val :)

Det är skönt att börja i en skola på ett helt annat ställe där ingen känner en. Man får börja om på nytt :)

2008-10-22 @ 20:51:40
URL: http://baddiesboogie.blogg.se/
Postat av: robin

vadå byn? xD ä ju storstad för fan! ;)

2008-10-24 @ 18:03:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0